Ihminen on ykkönen, arkkitehtuuri vasta kakkonen. Arkkitehtuuri palvelee käyttäjää ja maksajaa. Architecture follows Human beings – not Architects only? Arkkitehtuuri on purje, me sen laiva!

Kuvassa EKK:n palkintoraatilainen Pasi Kauppinen ihmettelee Ranskan Kansalliskirjaston avattuja “kirjoja”.

TWITTER VALTAKUNNALLISTA VIESTINTÄÄMME

Twitteristämme löytyy lähes päivittäin ajankohtaista tietoa keskustakehittämisestä ympäri Suomea. Olethan tutustunut? Ja aktiivisesti mukaankin rakentaen.

#kaupunkikeskustat #elavatkaupunkikeskustat #EKKry #kaupungit (@PLemminkainen)

Arkkitehtuuri on kakkonen? Puurakentamista keskustan näkyvimmälle paikalle.

“Vellamon” kansainvälisyys? Turun Linnanniemen luovat ehdotukset?

Joensuun keskusta kehittyy. Laadukas täydennysrakentaminen.

Eiffel taas yleisölle. Hissin käyttö hoitovastikkeeseen? Lapinlahti numeroiden kautta?

VALTAKUNNALLINEN KESKUSTAKAMPANJA SYYSKUUSSA

EKK:n varapuheenjohtaja Samuli Kansa (samuli.kansa@kotkankauppatie.fi / 044 344 0382) on yhdessä reipppaiden toiminnanjohtajiemme kanssa ideoinut syyskuulle valtakunnallista mainoskampanjaa. Mukana on jo noin 20 keskustayhdistystä. Ja mukaan voi ehtiä vielä: tietoa ASAP nyt Samulille!

Yhteiskampanjalla halutaan kääntää kuluttajien katseet jälleen oman seudun kaupunkeihin ja keskustoihin. Tavoite on rohkaista kuluttajia takaisin viihtymään keskustojen ravintoloissa, kahviloissa sekä paikallisissa erityisesti kivijalkojen erikoiskaupoissa.

Viestintäilme iskulauseineen, televisiotuotantorunko esim. keulineen/häntineen, sometuotanto, kotisivusto, ovitarra, juliste, kampanjaroikko, mediatiedotteet, beachflag? radioviestintä? Jokainen vastaa paikallisen televisioaikansa ostosta esim. useammat alueen kaupungit yhdessä. Tavoitteena on 10 vuodeksi yhteiskampanjarunko.

Toiminnanjohtaja Samuli Kansa on yhdessä toiminnanjohtajien kanssa luomassa keskustoille yhteiskampanjaa.

TOIMINNANJOHTO LOMAILEE HEINÄKUUSSA

Toiminnanjohto lomailee heinäkuussa. Kiireiset asiat soitellen suoraan 040 555 3462.

Kivaa matkailua kotimaassa elävissä keskustoissa. Nähdään kesätorilla!

Voi pistäytyä Damiano Cerranon kanssa iltaterassilla vaikka espressolla, mutta suojaetäisyyksin.

SYKSYN TÄRKEÄT PÄIVÄMÄÄRÄT

Maanantaina 10.8. kello 11.30 valmisteluvaliokunta kokoontuu Teamsillä.

Tiistaina 25.8. kello 12 on puheenjohtajiston lounas Helsingin keskustassa.

Keskiviikkona 26.8. kello 10.30 on EKK:n halitus.

Elokuussa keskustatekokilpailun sisäänjättö (kts. www.kaupunkikeskustat.fi)

Virtuaalikonferenssi syyskuussa (Tikkurilan konferenssi siirtyy vuoteen 2021)

Syyskuussa on KESKUSTAKILPAILU 2021:n (jo vuodesta 1999) sisäänjättö.

Suomen elävät kaupunkikeskustat ovat irtautumassa pois “koronaputkesta”…

Pokko Lemminkäinen, tj. / EKK ry, puh. 040 555 3462