KeskustaTEKOkilpailu sulkeutuu 31.8.

Sisäänjättö on elokuussa sähköpostilla: pokko.lemminkainen@kaupunkikeskustat.fi

Yksi kpl A4 PDF (yksipuoleinen) perusteluineen ja hakijatietoineen. Jo viidettä kertaa järjestettävä kilpailu luotiin vuonna 2020 ”keskustapalkinnon” (jo vuodesta 1999) rinnalle. Tutustu kaikkiin vuosien 2020-2023 keskustatekoihin www.kaupunkikeskustat.fi / julkaisut. Tarvittaessa lisätietoa kilpailusta Pokko Lemminkäinen / 040 555 3462.

2023 Ars Pori voitti

2022 voitto Turun Tapahtumamatoille

2021 Vekara-Varkaus oli voittaja (kuvassa)

2020 Senaatintorin yhteisterassi ensimmäinen voittaja

Hakijana voi olla keskustayhdistys tai jokin muu kaupungin/kunnan kehittämisyksikkö. Vain yksi kilpailuehdotus kaupunkia/kuntaa kohden.

Ehdotuksista toivotaan löytyvän uusia älykkäitä keskustatekoja – niin pienemmistä kuin suuremmista keskustoista – ja näin virkeitä käytäntöjä innostamaan Suomen keskustakehittäjiä. Painopiste ei ole suurissa euromäärissä, vaan viisaissa oivalluksissa ja luovissa ideoissa, joita jokainen keskustakehittäjä voi soveltaa omiin keskustoihinsa.

EKK:n valmisteluvaliokunnasta koostuva raati valitsee voittajan ja erityismaininnat viimeistään marraskuussa. Palkinto luovutetaan voittaneessa keskustassa.